Meni

Vtisi naših obiskovalcev

V slikoviti Žirovnici, zibelki slovenske kulturne dediščine, stojijo štiri izjemne rojstne hiše – muzejske hiše ter znameniti čebelnjak, ki pripovedujejo zgodbe o velikanih umetnosti, literature in čebelarstva. Prešernova, Finžgarjeva, Čopova, Jalnova rojstna hiša ter čebelnjak Antona Janše tvorijo pomembne kraje spomina, ki so povezani v tematsko sprehajalno pot Pot kulturne dediščine Žirovnica. Ta edinstvena tematska pot ne le ohranja pomembne zgodovinske spomine, temveč tudi deluje kot odprta učilnica za obiskovalce, ki želijo doživeti bogato kulturno dediščino Slovenije.

Nekaj vtisov o tem, kako so obiskovalci preživeli dan v muzejskih hišah, si lahko preberete spodaj:

Sicer pa resnično iz srca HVALA za vaše poslanstvo. Da s takim žarom skrbite za ugled naših velikanov (Finžgar, Prešeren, Čop, Janša …). Lahko bi vas postavili za zgled drugim zavodom, ki stopicljajo svetlobna leta za vami.” – KUD Fran Saleški Finžgar Senica o obisku Prešernove, Čopove in Finžgarjeve rojstne hiše

Včeraj sem imela goste tule na našem koncu in jih peljala po naših znamenitostih. Absolutely amazing!!😁Torej vsa pohvala vašim vodnikom! Namreč glede na to da sem bila in sem še vedno v stiku z mladimi, sta vaša dva mlajša vodnika (mislim!) izredna. Ta dva bosta sigurno pritegnila tudi mladino na svoj prijeten način. Torej res hvala za prijeten dan in ga bom sigurno še ponovila s kakšnimi gosti!” – Marija o obisku Prešernove, Čopove in Finžgarjeve rojstne hiše

Uresničila sem dolgoletno željo in se s prijateljicami podala na vaš Pohod po Poti kulturne dediščine Žirovnica ob slovenskem kulturnem prazniku. Pritegnil me je že opis dogodka in priponka o voznem redu tega dne. In res se je VSE odlično odvijalo! V Žirovnici je ustavil mednarodni vlak, pred Čopovo domačijo nas je potrpežljiva mladenka fotografirala in zdaj imamo črno-bele slike za spomin. Sploh vse brezplačno odprte domačije in cerkve so me navdušile, saj je vaša občina res zibelka slovenske kulture, sama pa sem to do nedavnega z ljubeznijo podajala dijakom. Vmes pa čaj, medica, kava in celo lojterski voz s prijaznim voznikom nas je popeljal kar v Vrbo. Tu pa je že prepevala tako ljuba Neisha. Vsi tako velikodušno prijazni, npr. g. pranečak Janeza Jalna nam je odklenil cerkev… In nazaj povratek po železni cesti… Kar samo me sili, da se vam zahvalim za tako bogat, odlično organiziran in objavljen kulturni praznik! Znancem po Dolenjski bom priporočila ne samo to pot na praznični dan, ampak tudi obisk vaših deset zaselkov ob drugem času. Vam in vašim občanom pa želim vse dobro v prihodnosti. Ste srčni potomci svojih prednikov!” – Breda o dogodku Pohod po Poti kulturne dediščine Žirovnica 8. februarja

Včeraj sva si s prijateljico ogledali rojstno hišo Franceta Prešerna v Vrbi. Sprejela naju je prijazna vodnica. Vzela si je čas za naju, ogromno povedala o Prešernu, Finžgarju, vaših krajih. Z umirjenim, prijaznim in zelo profesionalnim vodenjem je naredila najboljšo reklamo za muzej. Vsa pohvala in prisrčna zahvala vodnici v Prešernovi rojstni hiši!” – Milena o obisku Prešernove rojstne hiše

V veliko veselje nam je, da se učenci in učitelji z dni dejavnosti vrnejo zadovoljni. Po pogovoru z učiteljicami, ki so včeraj izvedle kulturni dan z učenci od 1. do 3. razreda in obiskale Prešernovo rojstno hišo, pa sem se odločila, da strnem njihova mnenja in vam jih posredujem. Prav v vsem so naše učiteljice pohvalile vodenje po muzeju. Razlaga vodnice je bila zanimiva, duhovita, primerna starosti otrok. Menijo, da je otrokom na zelo lep in kvaliteten način predstavila življenje v starih časih in bodo vse videno in slišano lahko nadgradile pri pouku. Hvala za prijeten in poučen dan!” – Osnovna šola Gorje o obisku Prešernove rojstne hiše

Ob tej priliki bi se rada zahvalila vodniku, ki nas je potrpežljivo počakal, potem pa s silnim navdušenjem predstavil Prešernovo družino in način življenja v tistem času. Ogled je našim študentom, ki so prej poznali Prešerna le kot pesnika, ogromno dal.” – vtisi študentov iz Zagreba o obisku Prešernove rojstne hiše

Hvala! Zelo lepo je bilo in smo vodnika v Prešernovi rojstni hiši ocenili, da je prav Prešernove krvi, ko je tako prešeren, šarmanten in fascinanten. Očaral nas je kar vse, ki nas je bilo 35. Hvala v imenu vseh gostov, kar je enkratno, saj nas je kar nekaj, ki stalno godrnjamo – taka je pač narava upokojenca. Tokrat pa niti besede godrnjanja! Rekord, ki se ga bom dolgo spominjal.” – skupina upokojencev o obisku Prešernove rojstne hiše

Včeraj smo se z manjšo skupinico odločili za obisk po Poti kulturne dediščine v Žirovnici. Obiskali smo: Finžgarjevo, Prešernovo (sem bila že večkrat) in Čopovo rojstno hišo. Ničesar – žal nisem zapisala v knjigo gostov. Prosim, da prenesete vse pohvale Vašim vodnikom. Na sproščen, zanimiv, mladosten, prijeten način so nam predstavili vsak svojo “hišo”. Iskrena zahvala mladim vodnikom! Na mladih stoji svet. Prosim za prenos pohval. Bili so enkratni!” – Marija o obisku Poti kulturne dediščine Žirovnica

Vodnik v Prešernovi hiši je oddajal res dobro energijo.” – Žak iz Osnovne šole Cerknica o obisku Prešernove rojstne hiše

Skozi zgodovino Ribčeve hiše in skozi Prešernovo življenje in delo nas je z izjemno zanimivo razlago popeljal vodnik.” – Osnovna šola Orehek o obisku Prešernove rojstne hiše

Potem smo se odpeljali v Vrbo, do Prešernove rojstne hiše. V njej nas je sprejel gospod, ki nam je razlagal o Prešernovem življenju na zelo humoren način, zato smo ga z zanimanjem poslušali.” – Osnovna šola Bistrica ob Sotli o obisku Prešernove rojstne hiše

V Prešernovi Vrbi, ki jo je vsakdo od nas že kdaj obiskal, pa nas je pričakal poseben vodnik. Delo in življenje našega največjega pesnika nam doslej še nihče ni predstavil na tako zabaven način.” – Društvo upokojencev Litija o obisku Prešernove rojstne hiše

Prešernova domačija bo zagotovo ostala v spominu učencev po zelo duhovitem vodenju, vodič jih je večkrat glasno nasmejal in verjetno vam bodo doma razložili, kako so odrasli včasih spali na tako majhnih posteljah, otroci pa celo na klopeh ali na mizi, kjer so mesili kruh. In Gorenjcev ne bomo več imeli za »vohrne«, temveč varčne.” – Osnovna šola Žužemberk o obisku Prešernove rojstne hiše

Današnji dan je bil zabaven in poučen. Zelo mi je bilo všeč, da smo obiskali več rojstnih hiš slovenskih pesnikov, dramatikov … Najbolj mi je bila všeč Prešernova rojstna hiša zaradi dobre razlage vodnika.” – Mia iz Osnovne šole Celje o obisku Prešernove rojstne hiše

Po obisku Škofje Loke, smo odšli v Vrbo, kjer smo obiskali rojstno hišo Franceta Prešerna. Ko smo prišli, je bil tam vodnik Janez. Pripovedoval nam je na humoren način, s čimer si je zagotovil večjo pozornost in poskrbel za dobro počutje obiskovalcev. Ogledali smo si nekaj originalnih predmetov iz Prešernovega doma, nato pa si hišo tudi ogledali. Najbolj so nas zabavale smešne izjave našega vodnika: “Povsod rečemo pegla, peglzen, pigla, pigl, nato pa se najde Ljubljančan, ki reče likalnik.” Prešernove kroglice pa je opisal takole: “Odviješ, daš v usta, sploh niso dobre – Odlične so!”” –  Osnovna šola Antona Žnideršiča Ilirska Bistrica o obisku Prešernove rojstne hiše

Mi smo v Vrbi obiskali Prešernovo rojstno hišo in ob zanimivi razlagi navdušeno dopolnili znanje, ki smo ga pridobili pri slovenščini. Pika na i pa je bila Čopova rojstna hiša v Žirovnici, ki je le razširila kulturni pomen teh krajev.” – Osnovna šola Primoža Trubarja Velike Lašče o obisku Prešernove in Čopove rojstne hiše

Iz Radovljice nas je pot vodila v Vrbo, Prešernovo rojstno vas. V hiši Franceta Prešerna nas je sprejel vodnik, ki nas je z gorenjskim narečjem in zanimivim pripovedovanjem prav vse pritegnil. Z zanimanjem smo prisluhnili pripovedi o življenju gorenjske vasice v Prešernovem času.” – Osnovna šola Draga Bajca Vipava o obisku Prešernove rojstne hiše

V petek smo se odpravili na izlet na Gorenjsko. Všeč nama je bilo, da nam je vodnik v Vrbi popestril predstavitev Prešernove domačije.” – Osnovna šola Puconci o obisku Prešernove rojstne hiše

Pot nas je nato vodila proti Vrbi, rojstnemu kraju enega izmed najpomembnejših slovenskih pesnikov – Franceta Prešerna. Prijazna vodnica nas je pospremila v njegovo rojstno hišo in nam zelo slikovito predstavila življenje našega poeta. Sprehodili smo se skozi hišo – vonj črne kuhinje in zanimivo pripovedovanje sta nas popeljal nazaj v zgodovino – natančneje v 19. stoletje.” – Osnovna šola Dobrna o obisku Prešernove rojstne hiše